منو

چوب، لمسی از طبیعت

cropped-Medhat-Nowruz-Png-2-removebg-preview-2.png

Wood, Touch of nature

EN

چوب، لمسی از طبیعت

قیمت تخته چندلایه

قیمت تخته چندلایه و کاربردهای آن

قیمت تخته چندلایه نسبت به سایر ورق ها ارزان تر است به همین دلیل اگر به دنبال ورقه های بزرگی از چوب در ابعاد مختلف و قیمت های مناسب تری هستید، ما به شما تخته چند لایه را معرفی می کنیم. این نوع چوب دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث شده اکثریت از این محصول  استفاده کنند، در ادامه مقاله به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

تخته چندلایه چیست؟

تخته چندلایه که نام دیگر آن پلای وود است، یکی از شناخته شده ترین محصولات مبتنی بر چوب است، به دلیل قیمت مناسب در پروژه های ساختمانی و عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. تخته چند لایی حاصل اتصال چندلایه چوب یا تخته نازک با استفاده از چسب ضد آب به یک دیگر است که در ابعاد مختلف تولید می شود. بنا به تعداد لایه های به کار رفته، آنها را با نام های مختلفی مانند تخته سه لایی و هفت لایه می شناسند.

بیشتر بخوانید: پلای ود چیست؟

تخته چندلایه

ابعاد تخته چندلایه

ابعاد تخته چند لایه با توجه به بازار و نیاز مردم مشخص می شود. قیمت تخته چندلایه نیز بر همین اساس محاسبه می شود و عمده ابعادی که به کشور ایران صادر می شود به شرح زیر است:

  1. تخته روسی ۱۲۲*۲۴۴ و ۱۵۲*۱۵۲
  2. چینی ۱۲۲*۲۴۴
  3. مالزی و اندونزی ۱۲۲*۲۴۴
  4. ایرانی ۱۲۲*۲۴۴ و ۱۰۵*۱۲۰ و ۱۲۰*۲۴۰

ضخامت این محصول از ۳ میلی متر شروع و در ضخامتهای ۳-۶-۹-۱۲-۱۵ و غیره تولید می شود. تخته چند لایی روسی و تخته مالزی از محبوب ترین چوب های وارداتی موجود در بازار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ضخامت و طول تخته چند لایه مقاله ابعاد پلای وود را مطالعه فرمایید.

کاربرد تخته چندلایه

امروزه به دلیل قیمت مناسب تخته چندلایه و عوامل دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنیم، تخته چندلایه در صنایع مختلف بکار می رود. همچنین تخته چند لایه ضد آب، به دلیل استحکام بالا، به عنوان تخته آرماتوربندی و سایر مواردی که به استحکام بیشتر ساختمان کمک می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد که ما در اینجا به بعضی از موارد کاربرد تخته چند لایه اشاره کرده ایم:

  1. درست کردن سقف با استفاده از تخته چندلایه
  2. ساخت سازه های چوبی برای دیوار
  3. تولید مبلمان تزئینی
  4. قالب سازی
  5. تخته آرماتوربندی

سازه های چوبی چندلایه

مزایای تخته چندلایه (پلی وود)

تخته چندلایه در اوایل قرن بیستم تا به الان راه زیادی را پیموده است. چندین دهه، تخته چند لایه اغلب به عنوان یک جایگزین برای چوب جامد دیده می شد؛ اما امروزه این محصول به انتخاب اصلی بسیاری از سازندگان و صاحبان خانه تبدیل شده است. در اینجا 7 مورد از مهم ترین مزایای تخته چندلایه را معرفی می کنیم.

کیفیت تخته چندلایه

پانل های تخته چند لایی پوشیده شده با یک لایه چوب با کیفیت، می توانند درست به اندازه چوب واقعی خوب به نظر برسند. استفاده از روکش با کیفیت بالا می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت تخته چندلایه داشته باشد.

با دوام بودن تخته چندلایی

از آنجایی که تخته چندلایه از استحکام بالایی برخوردار است، در حین کار و برای مدت طولانی می تواند فشارهای زیادی را تحمل کند، دوام بالای آن باعث شده که در برابر تغییرات دمایی، رطوبت و سایر عوامل محیطی مقاومت خوبی داشته باشد. سازگاری با محیط زیست و زیبایی ظاهری آن نیز مزید بر علت شده است تا افراد بیشتری به استفاده از آن تمایل داشته باشند.

کیفیت تخته چندلایه

وزن سبک

تخته چندلایی با تمام قدرتی که دارد، به طور شگفت انگیزی بسیار سبک تر از چوب جامد است. این امر استفاده از تخته چندلایه را برای ساخت مبلمان آسان تر می کند. وزن کم تخته چندلایی یا پلای وود ارتباط مستقیمی با قیمت تخته چند لایه دارد.

تخته چندلایه در اندازه های بزرگ

ورق های تخته چندلایه استاندارد شده در اندازه های بزرگ، با طول حداقل 1800 میلی متر و عرض عموماً 1200 میلی متر وجود دارد. این انعطاف پذیری در ابعاد به شما این امکان را می دهد که به راحتی مقدار تخته چند لایه مورد نیاز برای یک پروژه خاص را پیش بینی کنید. بنابراین چه در حال ساخت مبلمان باشید و چه نصب کفپوش لایه ای، می توانید مقدار دقیق استفاده شده از تخته های چوب را بدانید که همین امر باعث صرفه جویی می شود.

تخته چندلایه در ابعاد بزرگ

مقرون به صرفه بودن

قیمت چندلایه همیشه کمتر از چوب جامد خواهد بود. تخته چندلایه یک محصول چوبی مهندسی شده مقرون به صرفه است، که همین امر باعث شده این روزها محبوبیت بیشتری در بین سازندگان داشته باشد. به دلیل سبک بودن این محصول، هزینه حمل تخته چند لایه در مقادیر زیاد کمتر از چوب جامد است.

عایق بودن

تخته چند لایه ضخیم می باشد؛ به همین دلیل از نظر گرما و عایق بندی مورد توجه قرار گرفته است. ساخت تخته چند لایه به گونه ای است که علاوه بر عایق بودن در مقابل گرما، این چوب در برابر حشرات و آب هم ایمن است.

تخته های چند لایه عایق

سازگار با محیط زیست

اگرچه در تولید تخته چندلایه از چوب استفاده می شود؛ اما در مقایسه با پانل های چوب جامد، از ورقه های چوبی کمتری استفاده می شود. این بدان معناست که چوب بیشتری حفظ می شود، که این تخته را به محصولی سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است.

با توجه به تمام مزایای گفته شده از تخته چندلایه، انتخاب آن برای هر پروژه ای که به مواد چوبی نیاز دارد، راه هوشمندانه ای است. برای اینکه ببینید کدام نوع تخته برای کار شما مناسب تر است، مقاله  انواع تخته چند لایی را بخوانید.

قیمت تخته چندلایه

اکثر اوقات قیمت چندلایه بر اساس پارامترهایی خاصی مشخص می شود. اولین و مهم ترین فاکتور برای قیمت تخته چندلایه، کیفیت محصولات و نوع ساختار آنها می باشد که در انواع متفاوتی اعم از تخته سه لایه، تخته هفت لایه و چند لایی ضد آب ساخته می شود. عوامل دیگری که باعث شده قیمت چند لایه متفاوت باشد، ابعاد و ضخامت لایه چوبی می باشد، پس هرمقدار ضخامت تخته بیشتر باشد، قیمت تخته چندلایه بیشتر خواهد شد.

تخته چندلایه شرکت مدحت وود

شرکت بازرگانی مدحت وود، یکی از بزرگترین واردکننده های تخته چندلایه از کشورهای مختلفی همچون روسیه، ترکیه، مالزی و چین می باشد. شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد محصولات و قیمت تخته چند لایه با کارشناسان مدحت وود تماس حاصل نمایید. مدحت وود با ارتباطات گسترده خود توانسته است، محصولات کمپانی بزرگ سوزا را که به زعم کارشناسان این حوزه، با کیفیت ترین تخته چندلایی روسی می باشد، به کشور وارد نماید و با بهترین قیمت به دست مشتریان گرامی برساند. شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات مدحت وود، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *