منو

چوب، لمسی از طبیعت

cropped-Medhat-Nowruz-Png-2-removebg-preview-2.png

Wood, Touch of nature

EN

چوب، لمسی از طبیعت

مرکز چوب چهاردانگه

مرکز چوب چهاردانگه کجاست؟ آدرس شهرک صنعتی چهاردانگه

بازا چوب چهار دانگه، یکی از مراکز چوب مشهور در تهران است که بسیاری از افراد برای خرید انواع کالاهای چوبی به آن مراجعه می کنند. این مرکز در شهرستان اسلامشهر و جنوب غرب تهران قرار گرفته است. عموما چهاردانگه را به عنوان بازار مبل می شناسند ولی حقیقت این است که جدای از مبل، صنایع چوب و کابینت سازی هم در این منطقه فعالیت دارند.

در این منطقه تمام فرآیند تولید کابینت از تهیه انواع چوب تا تولید کابینت در مرکز چوب چهاردانگه صورت می گیرد. خرید از مرکز چوب چهاردانگه به دلایل بسیاری، به صرفه است. در این مطلب ضمن معرفی این بازار و آدرس شهرک صنعتی چهاردانگه، به شما دلایل برتری این مرکز را توضیح خواهیم داد.

آدرس شهرک صنعتی چهاردانگه

بازار چوب چهار دانگه

مرکز چوب چهاردانگه همچون مرکز چوب خاوران برای سازماندهی و دور کردن مشاغل با آلودگی بالا از مرکز شهر شکل گرفت. سایت چوب چهاردانگه برای انتقال و ساماندهی مشاغل تهران و توسط شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری، طراحی و ساخته شد. منظور از مشاغل در اینجا، شغل هایی هستند که آلودگی های زیست محیطی ایجاد می کنند و به همین دلیل برای مناطق مسکونی مضر هستند. در نتیجه باید از مناطق شهری دور باشند.

باید گفت اصناف مشغول به کار در شهرک صنعتی چهاردانگه فقط محدود به صنایع چوب و مبلمان نمی شوند و اصناف دیگری همچون ماشین سازان، فلز تراشان، آهنگران ساختمانی، آلومینیوم کاران و … هم در این شهرک فعالیت دارند.

سایت چوب چهاردانگه شامل 220 واحد کارگاهی، فضای عمومی شهرک و محوطه آن است و شرکت ایران خودرو دیزل، شرکت لوله پروفیل سدید، شرکت بوتان و … از جمله شرکت ها و صنایع شناخته شده در این شهرک هستند.

‏در اینجا به منظور دسترسی راحت تر شما به این مرکز، نقشه سایت چوب چهاردانگه را ارائه داده ایم.

محصولات شاخص بازار چوب چهاردانگه

همانطور که گفته شد در شهرک صنعتی چهاردانگه، می توان علاوه بر صنایع آلاینده، صنایع چوبی و تولید مبلمان، کابینت و … را یافت. محصولات شاخص موجود در بازار چوب چهاردانگه به شرح زیر است:

صنایع چوب و کابینت سازی

یکی از مهمترین صنایع فعال در بازار چوب چهاردانگه، صنایع چوبی و کابینت است. شما می توانید انواع محصولات چوبی همچون تخته چندلایی، سه لایی و یا حتی کابینت و … را در مرکز چوب چهاردانگه، بیابید. یکی از پرفروش ترین کالاها در این بخش، کابینت های با روکش ممبران هستند.

در این بازار شما می توانید علاوه بر انواع مبلمان، کابینت و …، محصولات دکوراسیون و آشپزخانه را به راحتی بیابید و محصولاتی با انواع پلای وود، تخته سه لای رنگی و …. را خریداری کنید.

بازار مبل

یکی دیگر از محصولات مهم که در شهرک صنعتی چهاردانگه تولید و عرضه می شود؛ مبل است. حتی بسیاری از افراد، این مرکز را به عنوان بازار مبل چهار دانگه می شناسند و این نام دیگر شهرک صنعتی چهاردانگه است. بازار مبل این شهرک، یکی از بزرگترین بازارهای مبل ایران محسوب می شود که مزیت بسیاری نسبت به دیگر بازارهای موجود دارد.

بازار مبل چهاردانگه

مزیت بازار چوب چهاردانگه

حضور تولیدکننده، عرضه کننده و مصرف کننده در یک منطقه

اولین مزیت سایت چوب چهاردانگه در این است که بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع چوبی، در آن حضور دارند. به همین دلیل این منطقه، یک مرکز است که می توان انواع محصولات چوبی از جنس های مختلفی همچون ام دی اف، تخته سه لایی و … را در آن یافت و بهترین قیمت را به بهترین کیفیت و مستقیما از تولیدکننده خریداری کرد.

قیمت پایین محصولات در چهاردانگه

قیمت پایین محصولات، دومین عاملی است بسیاری از افراد را به سمت این مرکز چوب می کشاند. محصولات این مرکز به نسبت بازارهای هم رده خود، قیمت کمتری دارند. پس خرید از آن به صرفه تر خواهد بود. به عنوان مثال بازار یافت آباد با اینکه فاصله زیادی از بازار چوب چهاردانگه ندارد؛ اما قیمت بیشتری نسبت به آن دارد. طبعا خرید از سایت چوب چهاردانگه به صرفه تر خواهد بود. در ادامه چند فاکتوری که بر این قیمت پایین اثر می گذارند را بررسی خواهیم کرد.

دلیل اصلی تفاوت قیمت محصولات در مرکز چوب چهاردانگه

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین ویزگی هایی که مرکز چوب چهاردانگه دارد؛ قیمت مناسب آن است. این تفاوت قیمت دلایل متعددی دارد. شاید فکر کنید این قیمت پایین، به دلیل کیفیت پایین تر محصولات است؛ ولی این موضوع دلایل دیگری همچون موارد زیر دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

تراکم صنایع مرتبط

یکی از مهمترین دلایل پایین بودن قیمت در بازار چوب چهاردانگه، تراکم بالای صنایع مرتبط در آن است. در این شهرک، صنایع چوب و تمام صنایع جانبی که برای تولید اینگونه محصولات مورد نیاز است؛ وجود دارد. این موضوع هزینه های تولید را به شدت پایین می آورد.

به این ترتیب هزینه تمام شده محصول به شدت کاهش میابد و در نتیجه محصول نهایی به قیمتی پایین تر از دیگر مناطق به فروش می رسد.

رقابت سخت در بازار چوب چهاردانگه

یکی دیگر از عواملی که موجب کاهش قیمت ها در مرکز چوب چهاردانگه می شود؛ رقابت بالایی است که بین فروشندگان وجود دارد. به علت وجود کارگاه ها و تولیدکنندگان زیاد در سایت چوب چهاردانگه، رقابت بالاتری هم میان آنها وجود دارد در نتیجه قدرت چانه زنی شما به عنوان خریدار در این بازار بیشتر است. پس باز هم در اینجا قیمت نهایی محصول کاهش میابد.

شما می توانید برای مراجعه به سایت چوب چهاردانگه، از آدرس ذکر شده در این مطلب استفاده کرده و خریدی به صرفه را تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم برای خرید انوع چوب، پلای وود، ام دی اف و … به مدحت وود اطمینان کنید و از کارشناسان ما در این زمینه مشاوره بگیرید تا بتوانید بهترین خرید را با مناسب ترین قیمت تجربه کنید. اگر در خصوص انواع چوب و کاربرد آنها سوالی دارید هم دیگر مطالب میتواند کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *