منو

چوب، لمسی از طبیعت

لوگو_سفید_مدحت3

Wood, Touch of nature

EN

چوب، لمسی از طبیعت

تخته کف تریلی

تخته کف تریلی؛ هرآنچه باید در اینباره بدانید

با پیشرفت انسان، یکی از فرایندهایی که اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و یکی از ارکان این پیشرفت شده، بحث حمل و نقل است. در واقع انسان‌ها از زمانی که توانستند سرعت حمل و نقل را افزایش دهند، در حوزه تجارت پیشرفته کرده و از نظر اقتصادی نیز رشد را تجربه کرده اند. امروزه در حوزه حمل و نقل شاهد استفاده از وسایل گوناگونی هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تریلی‌ها هستند. تریلی‌ها جایگاه ویژه ای در حمل بار دارند و در مسیرهای ترانزیتی هر روزه شاهد حضور چند صد تریلی هستیم. در کنار سرعت، یکی از ویژگی‌های تریلی‌ها امنیت بالا آن‌ها در حمل بار است. این امنیت با استفاده از تجهیزات مختلفی به دست آمده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تخته کف تریلی است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این تخته‌ها آشنا کرده و در مورد ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

تخته کف تریلی

تخته کف تریلی چیست؟

تخته کف تریلی نوعی تخته چندلایی است که یک قسمت بسیار حیاتی از تریلرها و کامیون‌ها است. این تخته‌ها در پشت تریلرها قرار می‌گیرد و از آن برای حمل بار و جابجایی کالاها استفاده می‌شود. این تخته‌ها معمولاً از نصب چوب یا فلز بوده و رانندگان بسته به نوع بار و وزن آن اقدام به انتخاب تخته ای با مقاومت بالا می‌کنند.

استفاده از تخته کف تریلی در حمل و نقل کالاها نقش بسیار مهمی دارد چرا که تضمین می‌کند که بارها به طور ایمن و مطمئن حمل می‌شوند. همچنین تخته کف تریلی باعث می‌شود که بارها به طور قابل توجهی سریع‌تر و آسان‌تر بارگیری و تخلیه شوند.

به منظور تولید تخته‌های چوبی کف تریلی معمولاً از چوب درختان بلوط، کاج یا صنوبر استفاده شده و ضخامت آن‌ها نیز معمولاً بین 4 تا 8 سانتی متر است. همچنین این تخته‌ها در کنار مزایایی که برای قرارگیری مطمئن بار دارند، از کف تریلی نیز در برابر سایش محافظت کرده و باعث می‌شود تا سطحی صاف برای بارگیری و تخلیه بار ایجاد شود.

مزایا استفاده از تخته کف تریلی

اگر بخواهیم شما را با مهم‌ترین مزایا نصب و استفاده از تخته کف تریلی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفاظت از کف تریلی

در هنگام جا به جایی و حمل بار، ممکن است به واسطه فشار آوردن بار بر روی کف تریلی، با مشکل خرابی آن مواجه شویم. در چنین شرایطی می‌توانید برای حل این مشکل از تخته کف تریلی استفاده کنید. در واقع این تخته‌ها با ایجاد یک مانع بین بار و کف تریلی، از سایش و خرابی بخش بار تریلی جلوگیری می‌کند.

ایجاد سطحی صاف برای بارگیری و تخلیه بار

تخته‌های کف تریلی به شکلی طراحی می‌شوند که سطح صاف و یکدستی دارند. این ویژگی باعث می‌شود تا فرآیند بارگیری و تخلیه بار با سرعت قابل توجهی انجام شده و بتوانید به راحتی بار را از فضا بیرون به داخل تریلی انتقال داد یا پس از رسیدن به مقصد، بار را به سرعت تخلیه کرد.

همچنین بخوانید: تخته سه لا در سقف سازی

کمک به زیبایی تریلی

مزیت دیگری که استفاده از تخته کف تریلی دارد، کمک به افزایش زیبایی تریلی است. از آن جایی که امروزه شاهد تولید انواع مختلفی از این تخته‌ها هستیم، شما می‌توانید براساس سلیقه خود اقدام به انتخاب تخته مناسب کرده و از این طریق زیبایی فوق العاده ای به تریلی خود دهید.

افزایش طول عمر تریلی

به صورت کلی فرآیند حمل و جا به جایی بار از جمله فرایندهایی هستند که می‌توانند با گذشت زمان باعث فرسودگی و خرابی بخش بار تریلی‌ها شوند. در چنین شرایطی استفاده از تخته‌های کف تریلی کمک می‌کند تا بتوانید طول عمر تریلی را افزایش داده و از فرسودگی خودرو جلوگیری کنید.

جا به جایی ایمن و مطمئن بار

 استفاده از تخته کف تریلی کمک می‌کند تا بتوانید بارها را به صورت ایمن و مطمئن بر روی این تخته‌ها قرار داده و مانع از آسیب دیدگی بار در حین حمل و نقل شوید. این موضوع نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مزایا استفاده از تخته کف تریلی است.

تخته چندلایه

نحوه نصب تخته کف تریلی

فرآیند نصب تخته کف تریلی به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. معمولاً با استفاده از میخ یا پیچ آن‌ها را به کف تریلی وصل کرده و سپس بار را بر روی آن قرار می‌دهد. البته که به منظور نصب این تخته‌ها باید به این نکته توجه داشته باشید که از میخ‌ها یا پیچ‌ها ضد خوردگی استفاده کنید تا از این طریق مقاومت آن‌ها در برابر عوامل گوناگون افزایش پیدا کند. همچنین می‌تواند تخته کف تریلی را با یک لایه پوشش، محافظت کنید. این پوشش می‌تواند از تخته در برابر آب، روغن و سایر مواد محافظت کند.

ویژگی‌های تخته کف تریلی با کیفیت

افرادی که قصد خرید تخته پلای وود کف تریلی را دارند، یکی از سوالات مهمی که مطرح می‌کنند این است که تخته‌های کف تریلی با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارند؟ به منظور پاسخ به این سوال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا در برابر فشار و وزن

از آن جایی که مهم‌ترین کاربرد تخته‌های کف تریلی برای جا به جایی و حمل بار است، در چنین شرایطی نیاز است تا تخته ای که از آن استفاده می‌کنید، با کیفیت بوده و مقاومت بالایی در برابر وزن و فشار داشته باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا بارها به صورت ایمن و مطمئن حمل شوند.

پلای وود

مقاومت بالا در برابر خوردگی و خراش

تخته‌های کف تریلی با کیفیت باید مقاومت بالایی در برابر خوردگی، خراش و ترک داشته باشند تا بتوانید از آن‌ها به صورت طولانی مدت استفاده کنید.

ضخامت مناسب

همان طوری که بیان کردیم، تخته‌های کف تریلی در ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. در واقع شما باید با توجه به نوع باری که قصد حمل آن را دارید، اقدام به خرید تخته کف تریلی با ضخامت مناسب کنید. توجه به این نکته باعث افزایش مقاومت تخته در برابر وزن بارها شده و باعث می‌شود تا بتوانید به صورت ایمن و مطمئن آن‌ها را حمل کنید.

سطح صاف و یکنواخت

تخته‌های کف تریلی با کیفیت باید دارای سطح صاف و یکنواختی باشند تا بتوان بارها را به صورت روان و آسان بر روی آن‌ها بارگیری و یا تخلیه کرد.

مقاومت در برابر شرایط محیطی

از آن جایی که ممکن است برای حمل بار تریلرها مجبور به جا به جایی در محیط‌های مختلف شوند، به همین دلیل تخته‌های کف تریلی نیز باید مقاومت بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف داشته باشند. یک تخته با کیفیت باید در برابر رطوبت، آفت، حرارت، سرما و… مقاوم باشد تا بتوانید با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنید.

تولید با استفاده از چوب‌های با کیفیت

امکان تولید تخته کف تریلی با استفاده از متریال‌ها گوناگون وجود دارد. با این حال بهترین انواع تخته‌های کف تریلی محصولاتی هستند که با استفاده از انواع چوب‌ با کیفیت تولید می‌شوند.

همچنین بخوانید: کاربرد تخته سه لایی در قالب بندی

نکات مهم برای خرید تخته کف تریلی

در صورتی که قصد خرید تخته کف تریلی را دارید، نیاز است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتوانید محصول مناسبی را براساس نیاز خود خریداری کنید. از مهم‌ترین این نکات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به نوع بار

برای انتخاب تخته کف تریلی باید نوع باری که قصد جا به جایی آن را دارید، در نظر بگیرید. اگر بار شما سنگین است، باید از یک تخته کف تریلی چوبی یا فلزی استفاده کنید. اگر بار شما سبک است و باید در برابر آب مقاوم باشد، می‌توانید از تخته‌های کف تریلی پلاستیکی کمک بگیرید.

توجه به اندازه و ضخامت تخته

تخته چندلایه

تخته‌های کف تریلی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. به همین دلیل در هنگام خرید باید به سراغ محصولاتی بروید که ابعاد آن‌ها متناسب با اندازه کف تریلی شما باشد.

شرایط محیطی را در نظر بگیرید

شرایط محیطی که قصد جا به جایی بار در آن را دارید نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. اگر در آب و هوای مرطوب یا سرد رانندگی می‌کنید، باید از یک تخته کف تریلی با پوشش محافظ استفاده کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

امروزه شاهد تولید تخته‌های کف تریلی در مدل‌های مختلف و قیمت‌های گوناگون هستیم. به همین دلیل برای خرید این دسته از محصولات باید بودجه خود را مشخص کرده تا بتوانید محصولاتی با کیفیت و با مبلغ مناسب را خریداری کنید.

خرید از فروشگاه معتبر

امروزه مجموعه‌های مختلفی در حوزه تولید و فروش تخته کف تریلی فعال هستند. به همین دلیل نیاز است تا برای خرید این دسته از محصولات، به سراغ یک فروشنده معتبر بیایید. این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید با خیال آسوده یک تخته کف تریلی با کیفیت را خریداری کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، گروه بازرگانی مدحت وود است. شما می‌توانید تخته‌های کف تریلی را در اندازه‌های مختلف، کیفیت بالا و قیمت اقتصادی خریداری کنید. در صورتی که هرگونه سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *