منو

چوب، لمسی از طبیعت

cropped-Medhat-Nowruz-Png-2-removebg-preview-2.png

Wood, Touch of nature

EN

چوب، لمسی از طبیعت

تخته چندلایی ضد آب

تخته چندلایی ضد آب

امروزه استفاده از انواع مختلف تخته چندلایی در صنایع بسیار بیشتر از گذشته شده است و تخته چندلایی ضد آب یکی از پرکاربردترین تخته چندلایی ها به شمار میرود. به همین جهت ما در این مطلب به طور کامل به تخته چندلایی ضد آب و نکات مربوط به آن میپردازیم.

تخته چندلایی ضد آب

یکی از انواع تخته چندلایی که میتوان گفت امروزه بیش از دیگر انواع مورد استفاده قرار میگیرد، تخته چندلایی ضد آب است. این نوع پلای وود با در اختیار داشتن تمام ویژگی های یک تخته چندلایی، یک مزیت بزرگ دارد و آن مزیت بزرگ، جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل این تخته است. همین مزیت سبب کاربردهای فراوان تخته چندلایی ضد آب شده است.

مطالب مرتبط: ام دی اف چیست؟

تخته چندلایی ضد آب چیست؟

تخته چندلایی ضد آب

برخی از افراد گمان میکنند که تخته چندلایی ضد آب به تخته چندلایی های میگویند که بر روی آنها روکش وجود دارد و با استفاده از این روکش، آب به داخل نفوذ پیدا نمیکند که این موضوع درست نیست. شاید وجود روکش درصد کمی بر روی ضد آب شدن تخته چندلایی ها موثر باشد اما اصلیترین نکته در تخته چندلایی ضد آب، استفاده از چسب فنول آب بند است که پلای وود را نسبت به آب و رطوبت، مقاوم میکند.

استفاده از چسب های مخصوص آب بند سبب شده است تا از این تخته چندلایی های ضد آب بتوان در مکان هایی که شرایط آب و هوایی مرطوب دارند یا از حجم بالای بارندگی برخوردار هستند، استفاده نمود.

نحوه ساخت تخته چندلایی ضد آب چگونه است؟

ساخت تخته چندلایی ضد آب تفاوت خاصی با ساخت دیگر انواع تخته چندلایی یا تخته سه لایی ندارد و تنها تفاوت آن در استفاده از چسب های آب بند است. البته در بین شما افرادی هستند که با نحوه تولید تخته چندلایی آشنایی ندارند و به همین دلیل بهتر است در این قسمت به طور مختصر به نحوه ساخت تخته چندلایی ضد آب بپردازیم:

واضح است برای تولید تخته چندلایی ضد آب در ابتدا به چوب نیاز داریم. به همین دلیل اولین گام برای تولید، بریدن درختان به جهت استفاده از چوب آنها است. معمولا برای تولید تخته چندلایی از انواع چوب درختان همچون ماهون، سرو، افرا، کاج و … استفاده میشود.

برای آنکه برش تنه ها آسانتر شود، باید آنها نرم شوند و به همین مقصود آنها را داخل مخزن هایی از بخار قرار میدهند. پس از عملیات نرم سازی نوبت به برش میرسد؛ در این قسمت تنه ها با قرارگیری بر روی یک دستگاه برش، به صورت ورقه های طولی در می آیند و سپس برای آنکه ورقه های دارای ایراد از دیگر ورقه جدا شوند، تمامی ورقه ها از یک دستگاه اسکنر عبور میکنند.

این قسمت همان بخشی است که وجه تمایز تخته چندلایی ضد آب با دیگر تخته چندلایی ها مشخص میشود. در این بخش ورقه ها باید بر روی یکدیگر قرار گیرند و با استفاده از چسب به یکدیگر بچسبند. برای تخته چندلایی های ضد آب، از چسب فنول آب بند استفاده میشود تا آب و رطوبت به هیچ وجه به داخل این تخته چندلایی نفوذ نکند.

برای آنکه اتصال ورقه ها به یکدیگر قوی تر شود و تخته به ابعاد دلخواه برسد، ورقه هایی که با چسب به یکدیگر متصل شده اند، زیر دستگاه پرس میروند. همانطور که میدانید تخته چندلایی ها هم به صورت خام و هم به صورت روکش دار مورد استفاده قرار میگیرند.

اگر محصول نهایی تخته چندلایی ضد آب خام باشد، فرآیند تولید پس از استفاده از دستگاه پرس به اتمام میرسد اما اگر محصول نهایی قرار است به صورت روکش دار عرضه شود، کافی است در آخر بر روی تخته های تولید شده، از روکش استفاده نماییم.

بیشتر مطالعه نمایید: تخته چندلایی در چه ابعادی وجود دارد؟

تخته چندلایی ضد آب چه کاربردهایی دارد؟

پلی وود ضد آب

در حال حاضر تولید کنندگان تخته چندلایی به سمت تولید تخته چندلایی ضد آب رفته اند و این موضوع بدان معنا است که از این نوع تخته چندلایی میتوانیم در مکان های بسیار متنوعی استفاده نماییم اما به کاربردن تخته چندلایی ضد آب در برخی موارد ضرورت دارد که برخی از آنها عبارتند از:

همچنین تخته چندلایی ضد آب، به دلیل استحکام بالا، به عنوان تخته قالب بندی، تخته آرماتوربندی و مواردی که به استحکام بیشتر ساختمان کمک می کنند، مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید تخته چندلایی ضد آب

گروه بازرگانی مدحت وود که نام شناخته شده ای در عرصه واردات و تولید تخته چندلایی محسوب میشود، تمامی محصولات خود را به صورت ضد آب عرضه مینماید. تخته چندلایی های موجود در مدحت وود، اغلب وارداتی بوده و متعلق به بهترین برندهای تولید کننده تخته چندلایی در دنیا میباشد.

تخته چندلایی های سوزا (sveza) که محصولی روسی است، درحال حاضر به عنوان بهترین برند تولید کننده تخته چندلایی ضد آب در دنیا شناخته میشود و محصولات این شرکت با بالاترین تنوع و مناسب ترین قیمت در مدحت وود موجود است.

مدحت وود علاوه بر برخورداری از تخته چندلایی های روسی، از دیگر کشورها همچون ترکیه، مالزی و چین نیز اقدام به واردات تخته چندلایی ضد آب نموده است که مشهورترین آنها، تخته چندلایی ضد آب برند adim ترکیه است که با نام تخته چندلایی تورو به صورت انحصاری در اختیار مدحت وود میباشد.

برای آشنایی بیشتر با انواع تخته چندلایی ضد آب مدحت وود و یا دریافت مشاوره رایگان در این حوزه، میتوانید با کارشناسان مدحت وود تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *